Monday, December 20

Näissä lakanoissa asuu pyöriäinen

Sijasin nämä lakanat pojalle toissaviikolla. Olin ostanut ne edellisellä viikolla tuolta lähikirpparilta, josta teen löytöjä aina, kun sinne astun. Pedattuani tajusin, mikä moka. Nämähän olisivat ehdottomasti ja päivänselvästi ansainneet paikkansa joululakanoina. No, pitää tällä kertaa etsiä jotkut toiset ja olla ensi vuonna viisaampi.

Aatto's sheets

Nämäkään nätin vihreät petivaatteet eivät ole taanneet pojalle hyviä yöunia. Vihreän värinhän pitäisi kyllä rauhoittaa. Minä olen nukkunut kohta neljä kuukautta tunnin tai kahden pätkissä (luulisin - kelloa en enää vaivaudu öisin vilkuilemaan). Siihen olen tottunut, mutta nykyisin hirveän väsymyksen aiheuttaa se, kun joudun keskellä yötä valvomaan pitkän pätkän. Ei se rauhoitu millään, mutta ei myöskään jaksa valvoa. Pyörii ja itkeskelee. Aamulla on minulla pää kuin lyijyä.

Minulla oli muuten pienenä aina samat lakanat sängyssä jouluisin. Niissä oli punaisia sydämiä valkoisella pohjalla.

8 comments:

Nonna said...

Täällä ekaa kertaa käymässä! Ihanat läkanat olet löytänyt, kyllä noissa luulisi unien maittavan.

Voimia pätkäisiin öihin! Toivotaan, että pian helpottaa!

Anonymous said...

Ihanat lakanat.

Millaiset nukkumisjärjestelyt teillä on? Meillä yöt rauhoittuivat kunnolla vasta kun lapsi pääsi omaan huoneeseensa omaan sänkyyn nukkumaan. Ekasta yöstä täydet unet, oli tosin 1 vee.

Marika said...

Voi, minä muistan elävästi sen miten esikoisen kanssa olin aivan zombina ekat 2 vuotta. Meillä auttoi vyöhyketerapia. Voimia !!

heidi said...

Kiitos teille toivotuksista!

Anonyymi, meillä ei ole pojalle omaa huonetta. Ehkä joskus!

Enkä tosiasiassa ole niin väsynyt kuin kuulosti. Tuota kirjoittaessani vaan olin. Päivät ovat erilaisia, arki kulkee mukavasti. Olen toden sanoakseni jo jättänyt päiväunetkin suurimmaksi osaksi ottamatta.

Altocumulus said...

Tsemppiä, nimimerkillä kolme muksua ja viimeksi kokonaiset yöunet joskus vuonna 2004... Oon ollu lapsista kyllä erossakin, mutta ei ole unirytmi palautunut. Esikoinen sentään nukkuu täydet yöt ja keskimmäinen ehkä 4 yötä viidestä. Kuopuksesta ei puhuta mitään.
Kyllä se joskus helpottaa!

Terhi said...

Myötätuntoa täältäkin, tiedän miltä unettomuus tuntuu. Toivottavasti vihreissä lakanoissa pientä nukuttaisi paremmin!

Maiju said...

Halauksia ja voimia unettomille, toivottavasti pian helpottaa! Lakanat on tosi sopot!

Ihanaa joulunaikaa koko perheelle <3

Koivurinteen rouva said...

Ihanat lakanat tosiaan!! Meille sydänkangas on löytänyt tiensä punaisena ja ruskeana.

Täytyypä alkaa seurata elämäänne täältä. Meilläkin kuopuksen (9kk) kans valvomista jne. jospa sais vaikka vinkkejä. :)

Jaksamista!