Monday, February 26

Where's the Sock Cemetery?

Olen tehnyt viime kuukausina itselleni useat uudet villasukat, ja lisää on suunnitteilla. Mitä minun siis on tarkoitus tehdä kaikille vanhoille villasukilleni? Mihin ihminen oikeastaan tarvitsee uusia villasukkia? Vanhathan voi aina parsia. Tämäkin vanha pari sukkia on rakkampi kuin blogillinen uusia.

I've got quite a many pairs of handknit socks. Recently, I've knit more pairs and I'm palnning to go on. So what am I supposed to do with the old ones? Why do people need more pairs of handknit socks? The old ones are reparable. And they are the dearest ones!

rakkaat_sukat
I've had these socks since I was ten years old. They are probably made by my Mom. Last time they had four holes on them.

6 comments:

Unknown said...

Mulla ne hienot, ohuet omatekemät sukat meinaa aina jäädä käyttämättä kun pelottaa niiden hajoaminen. Mummon tekemät paksut iloisenkirjavat sukat on ahkerammassa käytössä :-)

uhoava gnu said...

Minä käytän omia ja muiden tekemiä ristiin ja parhaimmillaan käytän jopa kolmia (!) sukkia päällekäin. Kun kavereita tulee kylään, niille lykätään sopivan väriset sukat kouraan, jos sattuisivat olla viluvarpaita.

Mutta olen minäkin pohtinut, milloin sukka kuuluu laittaa jo pois: sellaisia joita on parsittu viisi kertaa ja joiden jalkapohjat ovat lähinnä läpinäkyviä, ja jotka tuskin enää lämmittävät, minulla on myös. Mutta ei niitä raaski heittää... käsitöitä..

Anonymous said...

hi Heidi, I'm discovering your blog tonight and I'm delighted...I don't know where do the socks go after their life of good service but, I'm used to mending ! Always surprising to learn that so many people just don't know how to do...Bravo for you from Canada !
I'm a fan of Scandinavian blogs because of the style, the look, the spirit, so different from here...
Esther

heidi said...

Outi, minä taas jotenkin sairaalla tavalla nautin sukkien kulumisesta. Tiedän, etten ole tehnyt turhaan ja jättänyt käyttämättä.

Uhoava gnu, minäkin olen yleensä villasukat kädessä vastaanottamassa vieraita (tarkoitus on siis antaa ne heille jalkaan, ei pitää omissa käsissä :)). Meillä on huisin kylmät lattiat. Pitäisi oikeastaan olla tohvelit tai huopatossut myös vieraille.

Esther, I am deligheted, too. Thank you for visiting and wellcome back!

Heidi said...

Hienot sukat. Meilläkin on aina kylmät lattiat ja jos joku mainitsee asiasta. kannan kiltisti villasukat käteen, minä kun teen niitä kanssa aika mukavaa vauhtia=)
Miten jaksat kirjoittaa saman myös englanniksi?

heidi said...

Hei vaan Heidi-kaima! Yritin jättää blogiisi kommentin, mutta se ei jostain syystä tullut näkyviin. Noh, ehkä se on vaan se muutaman minuutin viive, jota blogger aina mainostaa.

Minun ongelmani ei ole jaksaa kirjoittaa, sillä kirjoittelen mielelläni ja usealla kielellä. Ongelma on yrittää pitää tekstit niin lyhyenä, että niitä on mielekästä lukea. Kun blogissa käyttää kahta kieltä, teksti näyttää pitkältä, vaikkei sitä oikeasti olisi nimeksikään. Silloin sitä ei ehkä jaksa edes alkaa lukea.

Minulle englannin kielen käyttäminen oli joka tapauksessa selviö, sillä tykkään selailla ulkomaisia sivuja, ja harmittaa, jos en ymmärrä blogikieltä. Suomi on kuitenkin vaan tällainen pikku salakieli Pohjolan perukalta, enkä halua ainakaan kielivalinnalla rajoittaa kävijäkuntaani. :)Lisäksi saan näin tarpeellista rutiinia englanninkieleen!

Hehe, harkitsin joskus jopa ruotsin lisäämistä blogikieleksi, vaikkei se ole minulla kovin sujuvaa etenkään neulesanastn puolesta. Ajatus meni hetimiten ohi.